Nutuk‘ta ne demişti birileri tarafından sadece cümle ve tüzük süsü olarak görülen Mustafa Kemal Atatürk:

“Millet, tarihin, ancak devletlerin yıkılış ve çöküş gibi bunalımlı zamanlarında kaydettiği çok önemli ve tehlikeli anları yaşıyordu. Böyle anlarda, talih ve kaderini doğrudan doğruya kendi eline almakta gaflet gösteren milletlerin, gelecekleri karanlık ve felâketlerle doludur.
Türk milleti bu gerçeği anlamaya başlamıştı. Bu kavrayış sonucuydu ki, kurtuluş ümidi vat eden her samimî işarete koşmaktaydı. Ancak, bir toplumun, uzun yüzyılların uyuşturucu yönetim ve terbiyesinin etkisinden bir günde, bir yılda kurtulup serbest kalabileceğini düşünmek ve kabul etmek doğru değildir.

Bu sebeple, durumu ve gerçeği bilenler, ellerinden geldiği kadar, bağlı bulundukları millete ışık tutup yol göstererek, ona kurtuluş hedefine yürümekte önderlik etmeyi en büyük insanlık görevi bilmelidirler.”

Çok hassas olduğumuz ve herkesin hassas olması gereken bir konuyu nasıl yazılaştırmıştık onu anımsatalım:

“Eşit yurttaşlık, kişilerin etnik ya da mezhepsel kimliklerini ön plana çıkararak çözüm bulma arayışıdır. Bu yaklaşımla herkes ‘kimlik’ olur. Sonra her konuda etnik ve mezhepsel kotalar konmaya başlar. Sonra da kaçınılmaz olarak çatışmalar, ayrışmalar, bölünmeler.

Çünkü bu yaklaşım, ‘bütün’ü en başından bölüp de yan yana tutmaya çalışmaktır. Tıpkı Yugoslavya gibi sonu parçalanmadır, kandır, hüsrandır.

Türkiye Cumhuriyeti’nin, Kemalist modelin çözüm anlayışı ise, eşit yurttaşlığın aksine, ‘yurttaşların eşitliği’dir.

Kişinin siyasi düşüncesi, etnisitesi, mezhebi ne olursa olsun, tüm yurttaşların eşit haklara sahip olmasını amaçlar, hedefler.

Bu kapsamda Türklük kavramı, ırk ve mezhep esasına dayanmaz. Ortak kültür, ortak dil ve ortak geçmiş gibi ‘ortak değerler’ esasında bilimsel ve akılcı bir yaklaşımı esas alır.

Ortak değerlerde birleşmek, farklılıklarımızı yok saymak değil, birbirimizin gözüne sokmamak, üstünlük-aşağılık meselesi görmemek, bunu dayatmamak demektir.”[1]

Bugün parti programını ve tüzüğünü açıklayan İYİ Parti‘nin parti programı girişinde ne yazıyor?

“Farklılıklarımızı değil, ortak yanlarımızı öne çıkaracağız.
Farklılıklarımızı renklerimiz göreceğiz.”[2]

Bu, yukarıda bizim anımsattığımız “yurttaşların eşitliği” mantığıdır. Olması gerekendir.

Devamında ne diyor aynı parti programı:

“Milliyetçiliği kültürel ve ekonomik alanlara taşımak.”[3]

Bu da yine bizim anlattığımız yaklaşımla uyumlu, tutarlı.

Bunlar, bir kavramdan bahsederken kullanılan ama aynı zamanda da somut yaklaşımın ifade edilmesi açısından tamamen kavramsal olmayan, soyut cümleler.

BU “NE YAMAN ÇELİŞKİ” Mİ TERCİH GİZLEMESİ Mİ?

Peki aynı parti programı, bunu kavramsal ve somut olarak nasıl ifade ediyor?

“Partimizin Doğu Güneydoğu sorununa ilişkin öncelikle tüm ülkede eşit vatandaşlık zeminine oturan sağlam bir demokrasi ve özgürlük ortamını geliştirecektir.”[4]

Bu aşamada Birgül Ayman Güler‘in sözlerini de hatırlatalım, tehlikenin büyüklüğünü görebilmek açısından:

“Elinizde bulunsun:

(1) Siyasette ‘eşit-vatandaşlık’ diye yazılır; ‘etnik vatandaşlık’ diye okunur.

(2) Eşit vatandaşlık diyen, illa ki yeni-anayasa da der.

* Anlamı: Türk vatandaşlığını ve Türk milletinin egemenlik hakkını anayasadan silip ortadan kaldırmak isteğidir. Biz, yurttaşların eşitliği deriz; eşit-vatandaşlık/eşit-yurttaşlık değil.”[5]

***

İki soru sormakta fayda var tüm bunların üzerine:

1- “Eşit vatandaşlık” bilinçli bir tercih midir? Madem böyle tercihiniz var, o zaman aynı görüşte olan CHP, AKP, HDP varken bu partiyi “yeni” kılan nedir?

2- Farz edelim ki bu bilinçli bir tercih değil de bu konudaki kavramsal bilgisizliğin ya da yetersizliğin sonucu. O zaman kavramların içinin yanlış doldurulması, çarpıtılması ile tüm değerleri tehdit altında olan bir ülkede; siz nasıl bu donanımsızlıkla ümit olabilecek, bu kavramsal saldırıya yanıt vere(bile)ceksiniz?

***

Toplumun önemli bir kesiminin hayati öncelikleri birilerinin kavramlar üzerinde at koşturmasına, çarpıtmalar yapmasına ve belli kavramlara bu şekilde “içeriden” savaş açmasına yol açıyor. Sadece yokluğunda öneminin ne kadar hayati olduğu anlaşılacak kavram ve değerler, ülkenin içinde bulunduğu dar boğazdan ötürü aydın insanlar tarafından yeterince irdelenilmiyor.

Oysa bir ülke, bu kavramlar üzerine inşa edilir. Eğer bu kavramlar üzerinde bir değişiklik yapılıyorsa ülke üzerinde değişiklik yapılıyor, yeni bir ülke inşa ediliyor demektir yeni bir kavramla birlikte. Tıpkı mevcut siyasi iradenin yaptığı gibi.

Bu kavramlar konusunda hassasiyet sahibi olduğuna inandığımız hatta bizzat bu konuyu geçmişte konuştuğumuz bazı kişilerin kurucu üye olduğu yerde başta bu insanlar olmak üzere herkes sorduğumuz iki soruya yanıt vermek zorundadır.

Bu vebal ağırdır.

Türk ulusu, partisi şekli fark etmeksizin en ciddi saldırıya kendisindenmiş gibi görünen kişi ve oluşumlar tarafından uğrayacağını asla aklından çıkarmamalıdır. Ve bu durum, “eski” veya “yeni” tüm partilerde ciddi belirtiler göstermektedir.

Böyle bir coğrafyada yaşayan insanların her durumda akılcı olması, ülkelerinin huzuru, refahı ve bütünlüğü açısından yaşamsal zorunluluktur.

Biz kendi üstümüze düşen bu hatırlatmayı her tepkiyi göze alarak yapıyoruz.

Eşitliği “Türk yurttaşı” olmaktan gelen, bu durumun da böyle kalmasını isteyen yani egemenliğini kendisinden çıkarılacak etnisite-mezhep kotalarına teslim etmek istemeyen tüm yurttaşları da “akılcı” davranmaya davet ediyoruz.

Tehlike, sandığınızdan çok daha büyük ve tahrip gücü yüksek.

Birilerinin kelime oyunları ve lider kutsaması ile geçiştirilebilecek, görmezden gelinebilecek türden değil.

Çağdaş BAYRAKTAR 
25 EKİM 2017

DİPÇE:

[1] http://bayraktarcagdas.blogspot.com.tr/2015/06/anmak-degil-anlamak-bilincalt-savaslar.html
[2-3-4] http://www.yenicaggazetesi.com.tr/yenipa…/parti_programi.pdf
[5] https://www.facebook.com/birgul.aymanguler/posts/1451013078316337?pnref=story

Paylaş
Önceki İçerikBİR DUGİN VE AVRASYA MASALI
Sonraki İçerikMERAL AKŞENER’İN VE İYİ PARTİ’NİN AHVÂLİ

Çağdaş Bayraktar 1986 yılında doğdu. İlk ve orta öğrenimini Mersin’de tamamladı. 2014 yılında Çukurova Üniversitesi Ziraat Mühendisliği Tarım Ekonomisi bölümünü bitirdi. Aynı bölümde yüksek lisans öğrenimine devam etmektedir. Lisans eğitimi süresince 5 yıl boyunca ilk üyelikten başkanlığına kadar Çukurova Üniversitesi Atatürkçü Düşünce Kulübü’nin her kademesinde görev aldı.

Bu dönem içerisinde dava arkadaşları ile birlikte “Kemalizm”in yerel ve ulusal ölçekte ADK/T’ler nezdinde kurumsallaşması, yaygınlaşması ve bağımsız kalması adına yoğun çaba gösterdi
Öğrenimi müddetince okulun Türk Sanat Müziği korosunda aktif çalıştı.

2013 yılında kendisi gibi öğrenci olan arkadaşlarıyla birlikte “Vardiya Bizde Adana”nın kurulmasına öncülük etti. Haftalarca süren Sessiz Çığlık eylemlerinde hukuku savundu.

Karşı ve Yurt gazetesinin olmak üzere bir çok internet sitesi ve yerel gazetelerde yazıları yayınlandı.

Milli Mücadele döneminde kurulan ve “Kemalizmin İleri Karakolu” unvanıyla onurlandırılan Yeni Adana gazetesinde yazıları yayınlandı. Ayrıca aynı gazetenin Genç Yeni Adana ekinin kurucu editörlüğünü ve başyazarlığını yaptı. 27 sayı yayınlanan Genç Yeni Adana’daki yazarların bir çoğunun yazarlığa adım atmasında ve gelişmesinde öncülük etti.

Eski Vatan, yeni Aydınlık yazarı Mustafa Mutlu’nun resmi sosyal medya sayfalarının kurucu editörlüğünü yaptı.

Genç Yeni Adana’daki yazar kadrosunun büyük bölümüyle beraber Üçüncü Yol’u kurdu.

Bununla beraber Metin Aydoğan, Sinan Meydan ve Banu Avar gibi değerli aydınların ve de yine Üçüncü Yol yazarlarından Erhan Sandıkçı’nın da içinde bulunduğu partilerüstü Milli İrade Birliği platformunun yazar kadrosunda bulunmakta.

Milli İrade Birliği’nin “Milli İrade Nedir?” ve Mustafa Mutlu’nun “Dön Kardeşim” kitaplarında yazıları yayınlandı.

Yazarlık dışında kitap editörlüğü de yapan yazar tarih, müzik, felsefe, edebiyat, sanat, spor ve sosyoloji alanlarıyla ilgilenmektedir.

Bir Cevap Yazın